Hi Tech.


According to the Chinese capital “Beijing “, accused the British navy warship sailed near the south Chinese sea Islands.

As the story said by a source to reuters said that a British Royal Navy warship sailed close to islands in the South China Sea as it headed towards Vietnam, asserting “freedom of navigation” rights and challenging Beijing’s “excessive claims” in the region, two sources said.

According to what Reuters said from its sources that 

The HMS Albion, a 22,000 ton amphibious warship carrying a contingent of Royal Marines, passed by the Paracel Islands in recent days, said the sources, who were familiar with the matter but who asked not to be identified.

The Albion was on its way to Ho Chi Minh City, where it docked on Monday following a deployment in and around Japan.

One of the sources said Beijing dispatched a frigate and two helicopters to challenge the British vessel, but both sides remained calm during the encounter.

The other source added the Albion did not enter the territorial seas around any features in the hotly disputed region but demonstrated that Britain does not recognise excessive maritime claims around the Paracel Islands. Twelve nautical miles is an internationally recognized territorial limit.

From the British navy side ,they said by a 

spokesman for the Royal Navy said: “HMS Albion exercised her rights for freedom of navigation in full compliance with international law and norms.”

Neither China’s Foreign nor Defence Ministries immediately responded to a request for comment.



Published in Asia


   Following the wrong information published by Reuters and the BBC about the terrorist operation in Egypt, which killed 16 officers and soldiers in Alwahat at 135 km and followed a large stump in the Egyptians and caused a state of uncertainty of the information about the crime, SIS announced its condemned  on both news agencies and accused them with inexactitude.

The State Information Service (SIS) issued a strong-worded protest to Reuters and BBC indicating essential comments for what they published on Al-Wahat incident that took place yesterday and is still going on. SIS condemned categorically their inaccurate coverage of this incident.


In view of the war Egypt is fighting in defense of its people and the peoples of the world against the bloody terrorism which is hitting everywhere, both Reuters and BBC published that 52 policemen were killed; including 23 officers according to Reuters, and 18 according to BBC based on unidentified security sources. Professionally speaking, it is not appropriate that two of the most prominent media outlets in the world make grave professional mistakes on top of which:

* Relying on what they called unidentified security sources, as they both did not wait or resort to official security authorities to get correct information. This is in contradiction with the internationally acknowledged professional rules in covering terrorist operations, as their security confrontation necessitates waiting for sometime till official information on the results are declared.


* Intentional manipulation in the first official statement on the Ministry of Interior describing the elements that killed and injured the policemen as "terrorist elements". BBC Arabic added while quoting the Ministry of Interior the following sentence: "the elements that it (Ministry of Interior) described as terrorist", which represents a manipulation of the quoting that holds the person who mentions it responsible. This indicates, on the other side, that BBC Arabic does not approve describing these criminal elements as terrorists. BBC "English" and Reuters "English" exchanged the term "terrorists", which is only accurate and realistic description of those elements, with the term "militants", a matter that may give a positive connotation to the reader.


SIS calls upon BBC, Reuters and other media outlets that relied on what they called their "own sources" to do one of these steps:


- Denying the published number of the victims and confirming the official figures, apologizing for the inaccuracy of this information and their sources.

- In case they could confirm their figures, which we confirm that they are absolutely wrong, the BBC and Reuters have to publish the names of this big number of the alleged victims.



Published in Middle East

About us

 Castle Journal is an international newspaper with daily electronic edition, received the international license by the United Kingdom number 10675, and accredited by the Egyptian Embassy in London, owned by Abeer Almadawy

Castle Journal expresses on the free and human voice specialized in the diplomatic, cultural and scientific media, it is eager to create a close relationship with the readers, who is our priority and considers them a true partner.

Castle Journal holds all the permits for practicing its duties of journalism in all countries of the world and the international organizations